• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Επίπεδο Ευημερίας
Με βάση το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. (2002), ο Ν. Πρέβεζας υπολείπεται κατά 18% του κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. της χώρας και κατά 36% του κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. της Ε.Ε. (Ευρώπη των 25 κρατών-μελών)

Το ποσοστό ανεργίας φτάνει στο νομό το 2004 το 14,29% έναντι 12,9% το 2001 και 9,3% το 1991. (1991: 2.121 άνεργοι, 2001: 3010 άνεργοι, 2004: 3.344 άνεργοι). Η ανεργία στο νομό παρουσιάζει χειρότερη εικόνα σε σχέση με την αντίστοιχη της χώρας ( 10,2 % το 2004), ενώ σε σχέση με την περιφέρεια Ηπείρου βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι απ’ τους 3.344 ανέργους που καταγράφηκαν στο νομό το 2004, οι 2.176 άνεργοι ήταν γυναίκες (65%).

Η οικιακή χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς και η βιομηχανική και συνολική κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος βαίνει συνεχώς αυξανόμενη. Έτσι, ενώ το 1991 το κατά κεφαλήν ηλεκτρικό ρεύμα σε  ΩΧΒ  στο νομό ήταν 1,575, έναντι 1,329 για την Περιφέρεια Ηπείρου και 2,886 για την χώρα, στο νομό το 1997 έφτασε στο 2,249.

Τα επιβατικά αυτοκίνητα που αντιστοιχούν σε 1.000 κατοίκους ανέρχονταν το 1990 σε 76 στο νομό, έναντι 82 στην περιφέρεια Ηπείρου και 166 για την χώρα, ενώ το 2004 έφτασαν στο νομό τα 208 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Το 2004 οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 17% στο νομό, έναντι 13% της χώρας και αντιστοιχούσαν στο 0,3 % του συνόλου της χώρας. Η αναλογία τροχαίων ατυχημάτων είναι χαμηλή στο νομό. ( 1 τροχαίο ατύχημα ανά 1.000 κατοίκους έναντι 1,5 της χώρας το 1991). Το 2003 τα τροχαία ατυχήματα στο νομό ανά 1.000 κατοίκους έπεσαν στο 0,53. Το 2004 τα τροχαία ατυχήματα στο νομό αυξήθηκαν κατά 32%, αλλά παρά ταύτα σημειώθηκε μείωση αυτών κατά 1,5 % σε σύγκριση με το σύνολο της χώρας.

Στη συνέχεια παρουσιάζεται η εικόνα των τροχαίων ατυχημάτων στο νομό απ’ το 1995 μέχρι το 2004 :

1995: 147 τροχαία ατυχήματα
1996: 149 τροχαία ατυχήματα
1997: 138 τροχαία ατυχήματα
1998: 139 τροχαία ατυχήματα
1999: 89 τροχαία ατυχήματα
2000: 58 τροχαία ατυχήματα
2001: 44 τροχαία ατυχήματα
2002: 55 τροχαία ατυχήματα
2003: 31 τροχαία ατυχήματα
2004: 41 τροχαία ατυχήματα


Το 2004 στο νομό, τα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. σε κυκλοφορία, ανέρχονταν σε 12.351 (επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. ανά 100 κατοίκους 20,12, έναντι 33 σ’ επίπεδο χώρας). Από αυτά, τα 944 αφορούσαν εγγραφές καινούργιων επιβατικών Ι.Χ.

Επίσης, το 2004 στο νομό ήταν:
- Ταξί σε κυκλοφορία: 150
- Λεωφορεία σε κυκλοφορία: 102
- Φορτηγά σε κυκλοφορία: 7.888

Οι τηλεφωνικές συσκευές ανά 100 κατοίκους ανέρχονταν το 1991 σε 38 στο νομό, έναντι 33,5 στην περιφέρεια Ηπείρου και 49 στη χώρα. Το 2000, οι τηλεφωνικές συσκευές έφτασαν στο νομό τις 50,55 ανά 100 κατοίκους.

Οι γιατροί ανά 1.000 κατοίκους, ανέρχονταν το 1991 σε 1 για το νομό, έναντι 1,75 στην Περιφέρεια Ηπείρου και 4 στη χώρα. Αντίστοιχα, το 2001, οι γιατροί στο νομό ανά 1.000 κατοίκους ανήλθαν σε 1,86.

Το δηλωθέν κατά κεφαλήν εισόδημα το 1990 φτάνει τις 215.000 δρχ. στο νομό, έναντι 251.675 δρχ. της Περιφέρειας Ηπείρου και 447.809 δρχ της χώρας. Το 2003, το δηλωθέν κατά κεφαλήν εισόδημα στο νομό φτάνει τις 4.303,50 €. (1.466.417 δρχ.). Οι κατά κεφαλήν αποταμιευτικές καταθέσεις το 2002 στο νομό ανέρχονταν σε 6.570 € και 7.007 € το 2003, έναντι 8.320 € στο σύνολο της χώρας γεγονός που τον κατατάσσει 22ο σε σχέση με τους 52 νομούς της χώρας.

Ο αριθμός των νοικοκυριών το 2001 στο νομό έφτασαν τα: 19.190 έναντι 16.772 το 1991. Το μέσο μέγεθος νοικοκυριού στο νομό το 2001 ανέρχονταν σε 2,94 άτομα. Ο αριθμός των κατοικιών το 2001 ήταν 28.913 έναντι 23.603 το 1991. Παρατηρείται δηλαδή όσον αφορά τις νέες κατοικίες μια αυξανόμενη τάση, η οποία αντιστοιχεί στο 1,5 νέες κατοικίες ανά 100 κατοίκους , έναντι 1,2 κατοικίες στο σύνολο της χώρας. Το 2003 ο αριθμός νέων κατοικιών ανήλθε σε: 573. Το ίδιο έτος ο αριθμός δωματίων νέων κατοικιών ήταν: 1903.  Ο μέσος όρος επιφάνειας των νέων κατοικιών (m2) ήταν 83,36 m2.

Από μία συνθετική εκτίμηση των παραπάνω δεικτών ευημερίας, προκύπτει ότι ο νομός υστερεί σε βασικούς δείκτες ευημερίας συγκριτικά με τους αντίστοιχους της χώρας.

Ο περισσότερο ανησυχητικός δείκτης είναι σαφέστατα ο δείκτης της ανεργίας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία επιδείνωση ιδιαίτερα μεταξύ των νέων και των γυναικών και τείνει να λάβει εκρηκτικές διαστάσεις. Ανησυχητικότερο, όμως είναι το γεγονός ότι στο άμεσο μέλλον δεν φαίνονται ακόμη ορατοί εκείνοι οι παράγοντες που θα προκαλέσουν ανάσχεση αυτής της αύξησης και στη συνέχεια μείωση της ανεργίας, παρά το γεγονός ότι η ανεργία στο νομό όπως άλλωστε και στην υπόλοιπη χώρα, έχει εξελιχθεί σε μείζον κοινωνικό πρόβλημα ( ίσως το μεγαλύτερο ).

Περαιτέρω, και όσον αφορά την οικονομική κατάσταση των κατοίκων του νομού (εξεταζόμενη κάτω από αυστηρά οικονομικούς μετρήσιμους δείκτες όπως: οι κατά κεφαλήν τραπεζικές καταθέσεις, οι κατά κεφαλήν άμεσοι και έμμεσοι φόροι και το κατά κεφαλήν δηλωθέν εισόδημα) διαπιστώνεται εύκολα ότι αυτή δεν έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία 15 χρόνια. Αντίθετα, ικανοποιητικοί είναι οι δείκτες που σχετίζονται με την κατοικία και τις συγκοινωνίες, καθώς οι επί μέρους δείκτες (νέες κατοικίες, τροχαία ατυχήματα, κ.λ.π.) καταδεικνύουν σαφώς μια υπεροχή του Ν. Πρέβεζας σε σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες του μέσου όρου της χώρας.
 


ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΩΝ ΒΕΝΕΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΠΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ - ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

preveza-culture preveza-cult culture III xmeox hurisu surf-nature preveza_guide prevezahotels pamepreveza prevezainfo preveza_phone
atpreveza prevezabest tomistinenimerosi myprevezanikopolisPrevezaPosto
Κτελ Πρέβεζας Κρατικός αερολιμένας ακτίου Καακ